تاریخ ارسال 1397/1/8 21:52

کودکان دیروز، مدیران امروز


یکی از وظایف کانون های مساجد تیم سازی و فعالیت گروهی برای ترویج فرهنگ کارگروهی است که کانون امام حسن مجتبی(ع) با داشتن گروه های هنری از جمله سرود و تئاتر، گروه های علمی همانند دومینو، فناوری اطلاعات و رباتیک، تیم ورزشی که متمرکز بر ورزش های همگانی و قابل دسترس از جمله تنیس روی میز، تیم آموزشی از جمله آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی، تیم تولیدات چند رسانه ای مثل تولید محتوای چند رسانه ای و مواردی از این قبیل که همه یک فرصت برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرده و افتخاراتی هم به همراه داشته است.

کودکان دیروز، مدیران امروز

دسته بندی: اخبار /

تیم سازی و تربیت نیروی انسانی برای تامین نیازهای مدیریتی، انسانی و اجرایی از دغدغه مراکز مختلف فرهنگی بوده است. یکی از رسالت های کانون های مساجد تربیت نیروهای انسانی متعهد، کادرسازی و تدوام حرکت کانون ها و تقسیم وظیفه است که البته سود و منفعت آن به جامعه هم می رسد.

جامعه نیازمند نیروهای فعال، متخصص، کارشناس و متعهد برای بخش خصوصی و دولتی می باشد که سازمان های مردم نهاد از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تامین این نیاز نقش آفرین بوده و باید با دقت کامل و نگاه همه جانبه این موضوع مهم را محقق سازند و در کارنامه فعالیتی خود به ثبت برسانند که نفع آن به خود سازمان مردم نهاد و کل جامعه می رسد.

بهره گیری از تجربه افراد با تجربه بسیار مهم است و نباید نسبت به تجربه ارزشمند و موثر بزرگترها و افراد با سابقه فعالیت در هر رشته ای بی توجه بود زیرا از دست دادن تجربه ها، فرصت سوزی است و مانع سرعت و سبقت در کارها می شود و حرکت یک مجموعه و قطار فعالیتی بدون تجربه مطمنا نتایج موثر به موقعی در مقایسه با مجموعه ای که از تجربه های ناب بهره می گیرد، نخواهد بود.

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران که یکی از دو هزار کانون فرهنگی و هنری استان اصفهان می باشد در 45 کیلومتری اصفهان و در یک شهرستان فرهنگی، گردشگری، اقتصادی قرار گرفته که فعالیت های آن در سطح شهرستانی، استانی و ملی حائز اهمیت و از ظرفیت های خاصی برخوردار می باشد که یکی از ظرفیت های مهم و ارزشمند این مرکز تربیت نیروی انسانی برای جامعه و کار تشکیلاتی در این کانون به وضوح قابل مشاهده می باشد.

 

توامی تجربه بزرگان و کارشناسان با نیروی جوان در کانون امام حسن مجتبی(ع)

وجود نیروهای با تجربه فرهنگی در هیئت موسس کانون یکی از راهبردهای مهم و چراغ هدایت برای تیم اجرایی کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران می باشد که این تجربه چراغ راه و تسهیل گر حرکت کانون بوده و همواره اعضای هیئت موسس با ارائه تجارب خود سرعت حرکت کانون را دوچندان ساخته اند.

حضور نیروهای جوان و نوجوانان خوش ذوق، با استعداد، فعال و متعهد نسبت به مسائل اجتماعی در بدنه اجرایی کانون توام با تجربه های ارزشمند هیئت موسس شده و امروز شاهد حرکت ارزشمند و موثر کانون در سطح های مختلف است وخیرو برکات آن به مردم و نسل جوان و نوجوان رسیده و آنچه به عنوان موفقیت های کانون رقم خورده مطمنا نتیجه همراهی تجربه بزرگان، کار تیمی و وجود نیروهای متعهد و توانمند در این مرکز فرهنگی و هنری بوده که هر لحظه اش برای تیم مدیریتی و اعضای کانون  لحظه انتقال تجربه و دانشگاهی بزرگ بوده است.

 

خودکفایی در تامین نیروی انسانی برای انجام فعالیت های فرهنگی وهنری

کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران پس از یک دهه فعالیت امروز بخش عمده نیازهای خود مانند مدیران، مربیان، سرگروه های تیم های فرهنگی، هنری، علمی، تدوین گران مستندات، مستندسازی، طراحی و اینفوگرافی و مواردی از این قبیل را از بین کودکان و نوجوانان گذشته خود تامین کرده که البته خدمات آن به سایر کانون های شهرستان، استان و کشور هم رسیده است.

فعالیت تخصصی این کانون در حزوه آموزش و رسانه که از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دبیرخانه کانون های مساجد استان اصفهان و همچنین بخشی از فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی و اجتماعی شهرستان به این کانون تنفیذ شده که این اقدام بر اساس توانایی و ظرفیت های تشکیلاتی و تخصصی این مرکز بوده است.

 

IMAGE635403279836670903.png.jpg

تشکیل گروه های فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و اجتماعی در کانون برای عرضه خدمات به بخش های مختلف

یکی از وظایف کانون های مساجد تیم سازی و فعالیت گروهی برای ترویج فرهنگ کارگروهی است که کانون امام حسن مجتبی(ع) با داشتن گروه های هنری از جمله سرود و تئاتر، گروه های علمی همانند دومینو، فناوری اطلاعات و رباتیک، تیم ورزشی که متمرکز بر ورزش های همگانی و قابل دسترس از جمله تنیس روی میز، تیم آموزشی از جمله آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزایش آگاهی عمومی، تیم تولیدات چند رسانه ای مثل تولید محتوای چند رسانه ای و مواردی از این قبیل که همه یک فرصت برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرده و افتخاراتی هم به همراه داشته است.

تشکیل گروه های فرهنگی، علمی، ورزشی، هنری و اجتماعی در کانون برای عرضه خدمات به بخش های مختلف کار از منفعت و سودهای این مرکز بوده که تداوم آن به همراهی افراد و شخصیت های مختلف ازجمله مسئولان در رده های مختلف، معتمدین وهمچنین عموم مردم است.

 

منفعت تیم فرهنگی و هنری کانون امام حسن مجتبی(ع) به عموم مردم رسیده است

با وجود ظرفیتی که کانون امام حسن مجتبی(ع) داشته مدل به سایر سازمان های مردم نهاد ارائه و بخش های اداری و خدماتی شهرستان از ظرفیت های تیمی این مرکز برای برنامه های خود استفاده کرده و از تیم های آن ها برای اجرای برنامه ها دعوت بعمل آورده اند.

اعزام تیم فرهنگی و هنری به روستاهای شهرستان تیران و کرون از جمله خدمات موثر این مرکز برای بخش های مختلف شهرستان است که در تامین بخشی از نیاز فرهنگی و هنری و اجتماعی روستاها موثر بوده که البته با همراهی و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی بوده است.

مشارکت در برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری کانون های مساجد از دیگر ظرفیت های این مرکز است و این همراهی در توسعه فعالیت ها و تحقق برنامه های کانون های مساجد بوده است.

 

تداوم حرکت نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان با مردم ...

انجام فعالیت مشارکتی و تیم سازی از اهداف کانون های مساجد است که به واسطه تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستر برای مشارمت عمومی برای فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم شود و امیدواریم این تیم سازی و فعالیت های گسترده کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران با حمایت مالی ومعنوی مسئولان توام شود تا اینکه شاهد گسترش و توسعه فعالیت ها باشیم.

 


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...