تاریخ ارسال 1400/1/20 16:59

تیران؛ شهری با قدمت هزاران سال


 تیران و کرون از جمله شهرستان‌های فعال استان اصفهان  درحوزه فرهنگی است که توسعه زیرساخت‌های لازم این ظرفیت ها را بالفعل می کند و دستاوردهای زیادی را ایجاد خواهد کرد.

 

تیران؛ شهری با قدمت هزاران سال

دسته بندی: اخبار / فرهنگی /

تیران در مرکزیت شهرستان تیران و کرون و در فاصله 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته که در حوزه گردشگری، صنعت، کشاورزی، ورزشی و فرهنگی و هنری توانمندی و ظرفیت ویژه ای دارد و این شهر به دلیل شاخصه گردشگری قدمت بیش از پنج هزار ساله دارد و به دیار درهای سنگی و کوچه باغ های تاریخی معروف است.

تولید محصولات گلخانه ای این منطقه را به قطب این حوزه در کشاورزی تبدیل کرده و صنایع پاک نیز گسترش یافته است و تحول بزرگ در اقتصاد این منطقه رخ داده که جوانان آن مشغول به فعالیت ها هستند.

چهره های ورزشی ملی و بین المللی از دیگر پتانسیل و افتخارات تیران و کرون است که سالانه نیز تکرار و برگ زرینی برای مردم و همت والای آنان شده و در حوزه فرهنگی وجود شخصیت هایی مثل آیت الله العظمی حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، مرحوم آیت الله سید محمدباقر امامی(ره) و علمای برجسته دیگری مثل مروم حاج آقا جمال الدین مظاهری و حجت الاسلام سید کمال امامی نیز الگویی برای مردم این خطه بوده اند.


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...