تاریخ ارسال 1397/3/9 15:04

منشور اخلاقی کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران


منشور اخلاقی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران با حضور جمعی از خانواده اعضای کانون در آیینی رونمایی و اجرایی شد.

منشور اخلاقی کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران

دسته بندی: فرهنگی /

متن منشور اخلاقی کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران بدین شرح است:

1. کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یک تشکل مردم نهاد با هویت فرهنگی و هنری است که مجوز فعالیت این مرکز توسط ستاد هماهنگی ونظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر و محور فعالیت آن فرهنگی، هنری و اجتماعی و در راستای چشم انداز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و به صورت داوطلبانه و بر پایه خدمت به مردم و رضایت حضرت باری تعالی می باشد.

2. اعضای هیئت موسس کانون به عنوان منبع هدایت و اتاق فکر این نهاد فرهنگی خواهند بود و بهره گیری از تجربه های ارزشمند این افراد کیفیت کاری و مسیر موفقیت را هموار می سازد.

3. همه افراد در این نهاد برابرند و افراد  تنها بر اساس نحوه عملکرد، استعداد و توانمندی و فارغ از مسائل شخصی، جنسیت و قومیت مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند و مدیران کانون بر تامین امکانات لازم برای رشد و پیشرفت اعضا در چهارچوب قوانین و ظرفیت ها مصمم هستند.

4. دفتر مدیریت کانون و عمده فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) در مسجد قمربنی هاشم(ع) است که با توجه به جایگاه مسجد در مبانی دینی و اسلامی و همچنین نگرش مردمی، حفظ حرمت مسجد از اهمیت خاصی برخوردار بوده و کلیه فعالیت ها و رفتار اعضا باید جایگاه این پایگاه دینی را حفظ نماید.

5. رعایت ارزش های اسلامی و انسانی، رعایت حقوق شهروندی، احترام متقابل نسبت به همدیگر، وجود روحیه امید و کارگروهی، تاب آوری، صبر و گذشت، حفظ نظم و بهداشت فردی و اجتماعی، حفظ اسرار، شفافیت و دوری از فعالیت احساساتی و عوام فریبانه و نگهداری از اموال در کلیه برنامه های کانون از سوی اعضا و مسئولان این نهاد ضروری غیرقابل انکار است.

6.مشارکت همگانی و فعالیت گروهی از سیاست های اصلی کانون بوده و تمام برنامه ها بر اساس اصل خرد و مشارکت جمعی و بر مبنای توانمندی هر فرد است.

7.کلیه برنامه های کانون که از سوی اعضا پیشنهاد می شود بر اساس سیاست های کلان دولت و نظام جمهوری اسلامی و بر پایه مهندسی فرهنگی، نیازسنجی و کلان نگری است.

8.ابزارهای نوین و توسعه فناوری و تکنولوژی در خدمت ترویج فرهنگ ناب اسلامی می باشد و اعضای کانون به فراگیری و آشنایی علوم جدید در عرصه های مختلف شفارش می شوند.

9.هنر ابزار نوین و موثر در انتقال فرهنگ است اما بکارگیری ظرفیت های هنری باید بر اساس حفظ حرمت و جایگاه مسجد باشد.

10.اجرای برنامه ها و تحقق اهداف خرد و کلان کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) که همان رشد و تعالی نسل جوان و نوجوان و اعتلای جامعه است نیازمند حمایت های موثر مادی و معنوی مسئولان، خیرین و خانواده اعضای این مرکز است که مطمنا این حمایت ها مورد رضایت پروردگار عالم نیز قرار خواهد گرفت.

11.ایده، نظرات و پیشنهادات افراد همواره قائل به ارزش و توجه بوده و مسئولان کانون با بکارگیری ظرفیت کانون و حمایت مسئولان و مردم در تحقق و اجرای ایده و پیشنهادات افراد مشارکت ومساعدت می کنند.

12.اعضا، مربیان و مدیران کانون همگی یک خانواده بزرگ با عنوان کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) را تشکیل می دهند و کلیه رفتار و عملکرد هر فرد از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هرگونه کم کاری منجر به صدمه به کار گروه به شمار می آید که نیازمند جبران است.

13. انتقاد سازنده حق همه اعضای خانواده بزرگ  این کانون فرهنگی و هنری بوده و پاسخگویی، نقدپذیری، جبران خطا و همچنین ارج گذاری و احترام به دیدگاه و سلیقه افراد مرام و منش مدیریت کانون است.

 

این سند 25 فروردین ماه سال 97 همزمان با مبعث پیامبراکرم(ص)  در آیینی رونمایی و اطلاع رسانی شد.


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...