تاریخ ارسال 1397/9/29 16:01

تشکل های مردم نهاد عامل رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان


فعالیت در تشکل‌های مردم نهاد موفق همانند کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)، سمن های وزارت ورزش و جوانان، کانون مساجد از عوامل رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود که  خانواده ها برای پیشرفت فرزندان خود، آنان را به حضور در این مراکز تشویق کنند.

 

تشکل های مردم نهاد عامل رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان

دسته بندی: اخبار /

دکتر احمد پدرام در همایش خانه و خانواده با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی جوانان و نوجوانان و ضرورت سرمایه‌گذاری برای این قشر، اظهار کرد: دوره جوانی و نوجوانی دارای شاخصه‌های خاصی است که استفاده صحیح از این ظرفیت و گروه سنی عامل موفقیت جامعه در آینده خواهد بود.

وی افزود: جوان و نوجوان تنها نیازمند تحصیل و درس خواندن نیستند و در کنار فعالیت آموزشی به فعالیت‌های پرورشی، کسب مهارت زندگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی متناسب با علاقه و میل خود نیز نیاز دارند.

این استاد دانشگاه و روانشناس با بیان اینکه حضور نوجوانان در فعالیت‌های اجتماعی به رشد شخصیت آن‌ها کمک می‌کند، تصریح‌ کرد: فعالیت در تشکل‌های مردم نهاد از عوامل رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود و خانواده‌ها باید زمینه حضور اجتماعی فرزندان خود را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در زندگی بعضی از مردم واقعیت‌های یک زندگی انسانی فراموش شده و یا دستخوش تغییرات قرار گرفته است، تاکید کرد: جامعه اسلامی و انسانی همواره معتقد به خدمت به دیگران و کمک به همنوعان است، اما رقابت‌های غیرمنطقی این نگرش را تغییر داده و مانع کمک به دیگران می‌شود.

پدرام ادامه داد: رقابت‌های غیرصحیح و حسادت باعث شده که خانواده‌ها فرزندان خود را برای جلوگیری از کمک‌رسانی به دوستان خود تشویق کنند، زیرا آن‌ها برای موفقیت فرزندان خود همواره در پی شکست دیگران هستند و به همین خاطر فرزندان خود را به تمرکز بر زندگی فردی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی توصیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه به اسم موفقیت از انسانیت دور شده‌ایم، خاطرنشان کرد: انسانیت و دستورات دینی همواره مردم را به خدمت به همنوعان و نگرش اجتماعی به جای نگرش فردی و منفعت‌طلبی توصیه می‌کند.

این کارشناس خانواده، با بیان اینکه افراد فعال حوزه اجتماعی همیشه به جامعه نگاه می‌کنند و نظر شخصی خود را بر نظر اجتماع تحمیل نمی‌کنند، افزود: جامعه نیازمند فعالیت و همبستگی اجتماعی است و باید خانواده‌ها فرزندان خود را به فعالیت‌های اجتماعی و حضور در تشکل‌های مردم نهاد توصیه کنند.

 


دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
دیدگاهتان را بنویسید...